Informatii Utile Calatori

Tichete de vacanta

Voucherele de vacanta sunt bonuri valorice, asemanatoare tichetelor de masa, cu care beneficiarul acestora poate cumpara servicii turistice/ vacante pe teritoriul Romaniei.

Incepand cu data de 1.01.2017 agentia Kiwi Travel accepta ca modalitate de plata pentru serviciile turistice vouchere de vacanta emise de Sodexo, Cheque Dejeuner Romania si Edenred.

Ce puteti cumpara cu vouchere de vacanta?

- Sejururi pe teritoriul Romaniei

- Servicii conexe sejurului (mese, transport, tratament balnear, alte servicii optionale)

Conditia minima pentru achizitionarea sejurului este sa existe minim o noapte de cazare in cadrul pachetului rezervat.

Mentiuni:

- Nu se poate acorda rest in bani in urma achitarii serviciilor turistice prin voucher de vacanta

- Beneficiarii care au primit tichete de vacanta nominale sunt singurele persoane care pot folosi tichetele numai in perioada mentionata pe acestea.

Ne puteti solicita oferta pe email, la adresa diana.labes@kiwitravel.ro si la telefon 0040735837441

Atunci cand doriti sa achitati vacanta cu vouchere de vacanta va trebui sa va prezentati personal in agentia noastra, la adresa Str. Johann Strauss nr 2A, etaj 4, sector 2, Bucuresti.

Documentele de calatorie

La frontiera este obligatorie detinerea unui pasaport valabil 6 luni pentru tarile non UE si a unei carti de identitate valabila 6 luni pentru tarile membre ale Uniunii Europene. Pentru a putea iesi din tara, copiii sub 18 ani trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: sa detina pasaport valabil sau carte de identitate in functie de regimul tarii in care calatoresc, sa fie insotiti de cel putin un adult si sa aiba asupra lor acordul pentru calatorie al ambilor parinti (sau al parintelui care nu ii insoteste), legalizat la notariat. Adultul insotitor, in cazul in care nu este unul dintre parinti, trebuie sa aiba asupra sa cazierul judiciar.

Informatii suplimentare despre conditiile de calatorie in alte tari se pot obtine de la serviciile de frontiera. Tarile in care nu se poate calatori fara viza sunt mentionate pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe

Tabel regim vize cetatenii romani (6.10.2015)

Download document

Agentia nu isi asuma nicio responsabilitate fata de turistii care nu pot trece frontiera din cauza lipsei documentelor necesare sau in cazul in care serviciile de frontiera refuza accesul acestora in alte tari.

Asigurarea medicala de calatorie este obligatorie pentru tarile non UE si este facultativa pentru tarile membre UE. Agentia noastra insa, iti recomanda sa ai asigurare medicala in orice calatorie in strainatate. In acelasi timp iti recomandam, la contractarea unui pachet turistic, sa inchei si asigurarea storno, pentru a te pune la adapost de eventualele neplaceri privind retragerea sau anularea calatoriei.

Unitatile de cazare

Hotelurile sunt clasificate conform normelor din tara respectiva. In momentul actual nu exista un sistem unic de clasificare la nivel mondial. Fiecare tara are alt regulament de clasificare al hotelurilor. Ziua hoteliera incepe dupa ora 14:00 (poate sa ajunga pana la 18:00) la sosire, iar la plecare poate varia in intervalul 09:00–12:00.

Sfaturi de calatorie

Respectati regimul de sedere, limitele de valabilitate ale vizelor sau ale permiselor de sedere, dupa caz. In acest sens, verificati rubrica Vize si servicii consulareRegimul de vize.

Consultati Ghidul Serviciilor Consulare - contine informatii utile care va pot ajuta sa fiti in siguranta atunci cand va aflati in afara tarii si sa rezolvati o serie de situatii nedorite si neprevazute care pot aparea pe parcursul calatoriei dumneavoastra.

Informati-va asupra situatiei de securitate din tara de destinatie! In acest sens, verificati rubrica Alerte de calatorie.

Aveti grija ca documentele de calatorie sa fie valabile si in buna stare!

Este indicat sa aveti cu dumneavoastra, pe langa un document de calatorie valabil si un act de identitate (preferabil cu fotografie – exemplu permisul de conducere).

Daca va aflati in dificultate in strainatate, contactati ambasada sau consulatul Romaniei pentru a putea beneficia de asistenta consulara de specialitate, in conformitate cu legislatia in vigoare. Coordonatele misiunilor diplomatice si oficiilor consulare le puteti gasi la rubrica Misiuni ale Romaniei.

In cazul in care calatoriti cu avionul sau trenul, consultati ghidul Drepturile pasagerilor UE, realizat de Comisia Europeana. Acest material ofera informatii utile cu privire la drepturile dumneavoastra in caz de imbarcare refuzata, zbor anulat, intarzieri prelungite, pierdere bagaje. De asemenea, ghidul contine si informatii privind accesibilitatea pasagerilor cu mobilitate redusa.

In cazul in care doriti sa calatoriti cu animale de companie, va recomandam sa va informati asupra documentelor de calatorie necesare pentru acestea!

Informatii destinatii

Grecia 
Necesar – carte de identitate valabila cel putin 6 luni de la data intrarii
Limite de viteza - in oras 50 km/h, in afara orasului 90 km/h, pe autostrada 100 km/h
Politie urgente – 110/ Politie – 112
Limitele cantitative pentru anumite produse sunt: tigari – 200 bucati, bauturi alcoolice – 1 litru si parfumuri – 50 g. 

Turcia 
Necesar - pasaport valabil minim 6 luni. 
Limitele de viteza - in oras 50 km/h, in afara orasului 90 km/h, iar pe autostrada: 90 km/h. 
Politia rutiera – 115/ Salvare – 112/ Pompieri – 110. 

Bulgaria 
Necesar – carte de identitate valabila cel putin 6 luni de la data intrarii
Atentie sporita la organele de politie.

Croatia 
Necesar – carte de identitate valabila cel putin 6 luni de la data intrarii pentru calatorii in scop de turism, vizita, afaceri, activitati sportive care nu depasesc 90 de zile. 
Limite de viteza - 50 km/h in localitati, 80 km/h in afara localitatilor si 130 km/h pe autostrazi. 

Muntenegru 
Necesar – carte de identitate valabila cel putin 6 luni de la data intrarii pentru calatorii in scop de turism, vizita, afaceri, activitati sportive care nu depasesc 90 de zile. 
Limite de viteza -  in localitati fiind de 60 km/h si in afara de 80 km/h. 
 
Spania 
Necesar – carte de identitate valabila cel putin 6 luni de la data intrarii.
Limite de viteza -  60 km/h in orase, 90 km/h pe drumurile regionale, 100 km/h pe cele nationale si 120 km/h pe autostrazi. 

Sicilia 
Necesar – carte de identitate valabila cel putin 6 luni de la data intrarii

Portugalia 
Necesar – carte de identitate valabila cel putin 6 luni de la data intrarii
Urgenta - 112

Asistenta consulara

In cazul in care vei avea nevoie de asistenta consulara, apeleaza la Ambasada Romaniei sau la cel mai apropiat oficiu consular roman. 

Sectia consulara a Ambasadei Romaniei la Atena 
Tel.: +30 210 672 88 79 / 76 
Program de lucru: 09:00–17:30, de luni pana vineri. 

Consulatul general al Romaniei la Salonic 
Tel.: +30 231 034 00 88/89 ; Fax: +30 231 033 20 60 
Program de lucru: 09:00–15:00, de luni pana vineri. 

Ambasada Romaniei in Republica Turcia 
Bükres Sok. No. 4,  06680 Çankaya, Ankara 
Tel.: +90 312 / 468 12 91; 447 79 40; 447 79 56; +90 312 / 447 79 18 
(intre 09.00-18.00); +90 312 / 447 79 45 (intre 18.00–9.00) 
Fax: +90 312 / 468 12 92 

Consulatul General al Romaniei la Istanbul 
Yanarsu Sokak No.42, Narin Sitesi, Etiler/Beşiktaş – Istanbul 
Tel.: +90 212 358 05 15 – voice mail, 358 05 16 – voice mail, 358 05 17 – hot line (informatii vize), 358 05 
35 – secretariat, 358 35 37 – consul general. 
Fax: +90 212 358 05 18/19. 

Consulatul General al Romaniei la Izmir 
Strada 1479, nr. 9, ALSANCAK 
Tel.: +90 0 232 465 04 63 – secretariat ; Fax: +90 232 465 09 38 
Program de lucru cu publicul: 09:30–13.30 si 17:00–18:00, de luni pana joi. 

Ambasada Romaniei in Republica Croatia 
Adresa: Mlinarska nr.43, 10000 Zagreb, 
Tel.: +385-1-46 77 550;  Telefon sectie consulara: +3851 46 77 660, 
e-mail: veleposlanstvo.rumunjske@zg.t-com.hr 

Ambasada Romaniei la Podgorica (Republica Muntenegru) 
Ulica Vukice Mitrovic, br. 40, 81000 Podgorica 
Tel. : +382 20 618 040 

Ambasada Romaniei in Spania 
Adresa: Avenida de Alfonso XIII nr.157, Madrid 28016 
Tel.: 0034 609 069 983; 0034 91 350 18 81; Fax: 0034-91-345.29.17 
Program de lucru: de luni pana vineri 9:00-14:00 / 15:00-18:00 

Ambasada Romaniei in Italia 
Adresa: Via Nicolo Tartaglia 36, 00197 Roma 
Tel.: 0039 06 808 45 29; 
Program de lucru: de luni pana vineri 8:30-13.00 / 14.00-17:30 

Ambasada Romaniei in Portugalia 
Adresa: Rua de São Caetano 5 (Lapa), 1200-828 Lisabona 
Tel.: 00351 21 396 88 12; 00351 21 397 99 82 
Program de lucru: de luni pana miercuri 09.00 - 12.00; joi 14.00 - 15.00

Informatii pentru calatorii in spatiul UE

Numerar si carti de credit 
Datorita normelor UE, pentru retragerea de euro de la un automat bancar se aplica aceeasi taxa pe tot teritoriul UE, echivalenta cu cea aplicabila in tara dumneavoastra de origine atunci cand retrageti bani de la un automat bancar care apartine altei banci. Taxa de tranzactie pentru platile in euro efectuate in UE cu cardul de debit sau de credit este aceeasi cu cea aplicabila in tara dumneavoastra. Comisionul pentru un transfer in euro (maxim 50 000 de euro) este acelasi, indiferent daca este vorba despre un un transfer bancar national sau intr-o alta tara din UE (sau Islanda, Liechtenstein si Norvegia). Aceste norme se aplica, de asemenea, tranzactiilor in euro (de ex. intre conturi in euro) efectuate in tarile din afara zonei euro, precum si platilor in coroane suedeze si in lei romanesti.

Transportul de numerar 
Puteti intra sau iesi de pe teritoriul UE cu o suma de cel mult 10 000 € in numerar (sau echivalentul acesteia in alte monede sau active), fara obligatia de a o declara. Orice suma care depaseste acest plafon trebuie declarata autoritatilor vamale. Aceste actiuni de control au ca scop combaterea spalarii banilor si a altor activitati criminale. Unele state membre efectueaza astfel de controale si in cazul persoanelor care calatoresc in interiorul Uniunii Europene. In calitate de cetatean al unui stat membru al UE, daca va imbolnaviti in timpul calatoriei, aveti dreptul sa beneficiati de asistenta medicala. Aflati aici cum va ajuta cardul european de asigurari sociale de sanatate in acest demers.

Accesul la ingrijiri medicale
In calitate de cetatean al unui stat membru al UE, daca va imbolnaviti brusc sau daca aveti un accident pe durata sejurului dumneavoastra intr-o tara din UE sau in Elvetia, Islanda, Liechtenstein sau Norvegia, aveti dreptul sa beneficiati de aceleasi servicii de asistenta medicala ca si cetatenii tarii in care va aflati. Fiecare tara are propriile norme privind sistemul public de sanatate. In unele tari, ingrijirile sunt gratuite, in altele achitati o parte din costuri sau chiar costul integral, dupa care puteti solicita rambursarea. Pastrati deci toate facturile, retetele si chitantele. Puteti solicita rambursarea in tara pe care o vizitati sau dupa ce ajungeti acasa. Cardul european de asigurari sociale de sanatate simplifica formalitatile, reduce birocratia si contribuie la rambursarea rapida a costurilor. Daca nu sunteti inca in posesia acestui card, adresati-va casei de asigurari sociale sau de sanatate de care apartineti. Cardul este gratuit. Unele tari includ elementele cardului european pe spatele cardului national, iar altele emit carduri separate. 

Asigurarea de calatorie
Cardul european de asigurari sociale de sanatate nu inlocuieste asigurarea de calatorie, deoarece nu poate acoperi toate costurile legate de ingrijirile medicale si nu acopera niciodata costurile de repatriere sau de salvare montana. Prin urmare, este recomandabil sa incheiati o asigurare de calatorie separata pentru a acoperi aceste riscuri. 

Medicamentele
Luati cu dumneavoastra reteta daca transportati medicamente prescrise de medic. Nu luati decat cantitatile necesare pentru uzul personal in timpul calatoriei, intrucat cantitatile mari de medicamente pot crea suspiciune. 

Cumparaturile 
Toti cetatenii UE pot face oricate cumparaturi doresc, in orice tara a Uniunii. Informati-va in legatura cu cantitatile de tutun si alcool permisecotele TVA, reglementarile referitoare la speciile pe cale de disparitie, la produsele din carne si produsele lactate si aflati ce face UE pentru a-i proteja pe consumatori

Tutun si alcool 
Fiecare tara poate stabili nivelul indicativ pentru cantitatea de tutun si alcool considerata pentru uz personal. Aceste niveluri indicative nu pot fi mai mici de: 800 de tigarete, 400 de tigari de foi, 200 de trabucuri, 1 kg de tutun, 10 litri de bauturi spirtoase, 20 de litri de vin alcoolizat (ex. porto, sherry) 90 de litri de vin (din care cel mult 60 de litri de vin spumos), 110 litri de bere.

Bauturi alcoolice 
1 litru de bauturi spirtoase, peste 22 % vol. sau 2 litri de vin alcoolizat sau spumos 4 litri de vin 16 litri de bere.
Produse din tutun - Limitele variaza de la o tara la alta, daca veniti din afara UE. De asemenea, exista tari care aleg sa aplice limitele inferioare doar pasagerilor care calatoresc pe mare si pe uscat (Bulgaria, Grecia, Letonia, Lituania, Polonia, Slovacia si Ungaria) sau tuturor pasagerilor (Estonia si Romania). 

Limita superioara Limita inferioara
200 de tigarete sau 40 de tigarete sau
100 de tigari de foi sau 20 de tigari de foi sau
50 trabucuri sau 10 trabucuri sau
250 g de tutun 50 g de tutun

 

Alte produse, inclusiv parfumuri
Aceste cumparaturi sunt limitate la 300 de euro/persoana sau 430 de euro pentru cei care calatoresc cu mijloace de transport aerian si maritim. Unele state membre aplica o limita mai mica, de 150 EUR, pentru calatorii cu varsta de pana la 15 ani.

Drepturile pasagerului

Pasagerii au nevoie sa cunoasca mai bine care le sunt drepturile in cazul in care au loc incidente pe durata calatoriei, indiferent de modul de transport si indiferent daca o calatorie se desfasoara sau nu integral pe teritoriul unui singur stat membru sau daca are loc traversarea unei frontiere comunitare interne sau externe. 

1. TRANSPORT CU AUTOCARUL SAU AUTOBUZUL

Pentru excursiile cu autocarul va rugam sa va prezentati la locul de imbarcare cu cel putin 30 de minute mai devreme fata de ora de plecare mentionata in grila de imbarcare. La plecarile de autocar din tara pot aparea anumite decalaje fata de progamul estimat din diverse motive care nu tin de agentia noastra. Asezarea in autocar va fi realizata de ghidul insotitor, conform diagramelor de imbarcare, in functie de ordinea inscrierii turistilor la respectivul program. Autocarele fac popasuri pe traseu din aproximativ 3 in 3 ore. 

Regulamentul (UE) nr. 181/2011 a fost publicat la 28 februarie 2011, iar dispozitiile sale se vor aplica de la 1 martie 2013.
Regulamentul se aplica integral in cazul serviciilor pe distante mari (și anume peste 250 km), și doar anumite dispozitii sunt aplicabile tuturor serviciilor, inclusiv celor pe distante mai mici.

Noile drepturi aplicabile pentru serviciile pe distante mari (și anume peste 250 km) includ, printre altele:
• asistenta adecvata (cum ar fi gustari, mese, racoritoare si, daca este nevoie, cazare la hotel pentru maximum doua nopti, la un tarif de maximum 80 EUR pe noapte, cu exceptia cazurilor de conditii meteorologice extreme și dezastre naturale majore) in situatiile de anulare sau ca urmare a unei intarzieri de peste 90 de minute in cazul unei calatorii de peste trei ore
• garantarea rambursarii sau a redirectionarii in situatii de rezervare peste limita locurilor disponibile, in cazul anularii sau ca urmare a unei intarzieri de peste 120 de minute fata de momentul estimat al plecarii
• rambursareaa 50 % din pretul biletului in cazul unei intarzieri de peste 120 de minute fata de momentul estimat al plecarii, in cazul anularii calatoriei si in cazul in care transportatorul nu ii ofera pasagerului nici redirectionarea si nici rambursarea biletului
• informarea pasagerilor in cazul anularii serviciului sau producerii unei intarzieri la plecare
• protectia pasagerilor in cazul decesului, ranirii, pierderii sau al daunelor cauzate de accidente rutiere, in special in legatura cu nevoile imediate de ordin practic in caz de accident (inclusiv cazare la hotel pentru maximum doua nopti, la un tarif de maximum 80 EUR pe noapte)
• asistenta specifica gratuita pentru persoanele cu handicap și pentru cele cu mobilitate redusa atat in terminale, cat si la bord si, daca este necesar, transport gratuit pentru persoanele care le insotesc

In plus, urmatoarele drepturi se vor aplica in cazul tuturor serviciilor (inclusiv pe distante mai mici de 250 de km):
• nediscriminare bazata (direct sau indirect) pe criterii de nationalitate, in ceea ce priveste tarifele si conditiile contractuale acordate pasagerilor
• tratament nediscriminatoriu pentru persoanele cu handicap sau cu mobilitate redusa, precum si despagubiri financiare pentru pierderea sau deteriorarea echipamentului de mobilitate al acestora, in caz de accident
• reguli minime referitoare la informatiile legate de calatorie oferite tuturor pasagerilor inaintea calatoriei si in timpul acesteia, precum si la informatiile cu caracter general privind drepturile acestora in terminale si online; prezentarea, la cerere, a acestor informatii intr-un format accesibil, tocmai in interesul persoanelor cu mobilitate redusa, in masura in care acest lucru este posibil
• un mecanism de gestionare a reclamatiilor de catre transportatori care sa fie disponibil pentru toti pasagerii
• organisme nationale independente in fiecare stat membru, responsabile cu aplicarea regulamentului si impunerea de sanctiuni atunci cand este cazul

2. TRANSPORT AERIAN

Pentru excursiile cu avionul, actele de identitate sunt documentele obligatorii de calatorie. Pentru efectuarea formalitatilor de check-in trebuie sa va prezentati obligatoriu cu 120 de minute inainte de ora de decolare. Orarul de zbor al charterelor poate fi modificat de catre compania aeriana. Agentia va va informa in timp util daca acest lucru se intampla. In acelasi timp este responsabilitatea turistului sa reconfirme orarul de zbor cu cel putin o zi inainte de plecare. Taxele de aeroport pot suferi modificari in functie de evolutia pietei combustibililor.

1. Persoane cu handicap si persoane cu mobilitate redusa.
In temeiul legislatiei UE, persoanele cu handicap  si/sau cu mobilitate redusa sunt protejate impotriva discriminarii in cursul rezervarii si imbarcarii. Acestia au  dreptul, de asemenea, la asistenta in aeroporturi (la plecare,  la sosire si in tranzit) si la bordul aeronavelor. Pentru a facilita acordarea de asistenta, se recomanda sa trimiteti o notificare  prealabila referitoare la nevoile dumneavoastra.

2. Refuz la imbarcare.
In cazul in care pasagerilor li se refuza imbarcarea, aeronavele trebuie mai intai sa caute voluntari dispusi sa renunte la rezervarile lor in schimbul anumitor beneficii. In plus, operatorul de transport aerian trebuie, de asemenea, sa le ofere voluntarilor posibilitatea alegerii intre o rambursare integrala si redirectionare.

Puteti avea dreptul la o compensatie cuprinsa intre 125 € si 600 € in functie de distanta zborului si de intarzierile inregistrate inainte de redirectionare. In cazul in care voluntarii aleg redirectionarea, compania aeriana trebuie, de asemenea, sa ofere asistenta daca este necesar, de exemplu: mancare, acces la un telefon, cazare la hotel pentru una sau mai multe nopti, dupa caz, si transport de la aeroport pana la locul de cazare.

3. Anularea zborului.
Aveti dreptul, de asemenea, la o compensatie identica celei oferite atunci cand vi se refuza imbarcarea, cu exceptia cazului in care ati fost informat cu privire la anularea zborului cu cel putin 14 zile inainte sau ati fost redirectionat la ore apropiate orarului initial de zbor sau daca o companie aeriana poate dovedi ca anularea a fost cauzata de imprejurari extraordinare.

In plus, compania aeriana trebuie sa va ofere posibilitatea alegerii intre:
• rambursarea costului biletului dumneavoastra in termen de sapte zile
• redirectionarea, in conditii de transport comparabile, spre destinatia finala
• si, daca este necesar, deservire (telefon, bauturi racoritoare, mancare, cazare, transport pana la locul de cazare)

4. Intarzieri prelungite.
Aveti dreptul la deservire de catre compania aeriana (apeluri telefonice, bauturi racoritoare, masa, cazare, transport pana la locul de cazare), in cazul in care intarzierea este de:
• doua ore sau mai mult pentru zboruri de cel mult 1 500 km;
• trei ore sau mai mult pentru zborurile intracomunitare mai lungi sau pentru alte zboruri cuprinse intre 1 500 si 3 500 km;
• patru ore sau mai mult pentru zborurile extracomunitare de peste 3 500 km.

Daca intarzierea este mai mare de cinci ore si va hotarati sa nu va continuati calatoria, aveti dreptul, de asemenea, la rambursarea costului biletului si la un zbor de retur la punctul de plecare initial.

Daca ajungeti la destinatia finala cu o intarziere de trei ore sau mai mult, puteti avea dreptul la o compensatie identica cu cea oferita atunci cand zborul este anulat, cu exceptia cazului in care compania aeriana poate dovedi ca intarzierea a fost cauzata de circumstante extraordinare. In plus, companiile aeriene pot fi considerate raspunzatoare pentru prejudiciile care rezulta in urma intarzierilor.

5. Bagaje.
Daca bagajul este pierdut, deteriorat sau intarzie, puteti avea dreptul la ocompensatie de cel mult 1 220 € aproximativ. Cu toate acestea, companiile aeriene nu pot fi considerate raspunzatoare daca au luat toate masurile rezonabile pentru a evita prejudiciile sau daca luarea acestor masuri era imposibila.
  
In cazul deteriorarii bagajului, trebuie sa depuneti o reclamatie la compania aeriana in termen de sapte zile de la primirea bagajului dumneavoastra. In cazul intarzierii primirii bagajului, aceasta perioada este de cel mult 21 de zile.

6. Identitatea companiei aeriene.
Trebuie sa fiti informati in avans cu privire la identitatea companiei aeriene care furnizeaza serviciul. Companiile aeriene considerate nesigure sunt supuse unor interdictii sau restrictii in interiorul Uniunii Europene.

7. Pachete de vacanta.
Organizatorii si comerciantii cu amanuntul de pachete de vacanta sunt obligati sa ofere informatii precise, complete despre pachetele de vacanta rezervate. Acestia sunt obligati sa respecte termenii contractuali si sa protejeze pasagerii in caz de insolventa. Operatorii de turism trebuie sa ofere informatii corecte cu privire la vacanta rezervata, sa respecte obligatiile contractuale si sa protejeze pasagerii in cazul insolventei organizatorului.

8. Transparenta preturilor.
Potrivit legislatiei europene, atunci cand dumneavoastra cumparati bilete pentru zboruri cu plecare de pe aeroporturi din UE, trebuie sa vi se explice clar conditiile aplicabile.

Pretul final care urmeaza sa fie platit trebuie indicat in orice moment si trebuie sa cuprinda tariful aplicabil, precum si toate tarifele, impunerile, tarifele suplimentare si alte comisioane aplicabile care nu pot fi evitate si sunt previzibile in momentul publicarii.

Ar trebui, de asemenea, sa vi se specifice defalcat tariful, taxele si in cele din urma, alte tarife, impuneri, tarife suplimentare si comisioane.
Suplimentele de pret optionale trebuie sa fie comunicate in mod clar, transparent si lipsit de ambiguitate la inceputul oricarui proces de rezervare, iar acceptarea dumneavoastra trebuie sa se faca la alegerea dumneavoastra.

Ce trebuie sa faceti daca bagajul dvs este pierdut sau deteriorat?
Zeci de mii de oameni zboara zilnic catre destinatii de pe intreg Globul, iar in nodurile aeriene avioanele decoleaza si aterizeaza la intervale de numai cateva secunde. Prin urmare, riscul ca bagajul de cala sa va fie ratacit, deteriorat sau chiar pierdut este foarte mare. Ce puteti face, atunci, in cazul in care bagajele dvs sunt pierdute sau deteriorate?
Daca va trezesti la destinatie ca bagajul inregistrat la check-in nu ajunge sau apare pe banda rupt ori spart, incercati s ava pastrati calmul, pentru ca aveti niste drepturi si puteti primi o despagubire de pana la 1.220 de euro.

In prima situatie, aceea in care bagajul nu apare, exista doua posibilitati: fie s-a ratacit si compania aeriana vi-l va livra sau va va chema sa-l recuperati dupa cateva ore/zile, fie s-a pierdut. Esential este sa faceti imediat o sesizare la biroul de “Bagaje pierdute/gasite” (Lost&Found) din aeroport, in care sa descrieti cu lux de amanunte cum arata geamantanul si ce contine (mai ales daca aveati in el obiecte sau haine valoroase). Apoi, contactati si compania aeriana, chiar daca cererea efectiva de rambursare o trimiteti ulterior. In functie de politica fiecarei companii aeriene, dar si de valoarea declarata a bagajului, conform reglementarilor europene, despagubirea poate ajunge la 1.220 de euro.
Si in cazul bagajelor deteriorate sau ratacite aveti dreptul la compensatii banesti. In eventualitatea unei astfel de situatii, pentru a obtine banii, trebuie sa trimiteti o solicitare companiei aeriene in termen de 7 zile, in cazul deteriorarii, sau de 21 de zile, in cazul in care bagajul ajunge cu intarziere.

Acte necesare pentru dosarul de despagubire:
- Copie dupa reclamatia facuta in aeroport
- Copie dupa pasaport sau carte de identitate
- Cerere de despagubire scrisa
- Informatiile dvs. bancare (cod IBAN, SWIFT, numele si adresa bancii, etc.)
- Adresa de e-mail
- Numar telefon

3. CALATORIA CU AUTOMOBILUL

Pentru calatoria cu masina veti avea nevoie si de certificatul de inmatriculare al automobilului. O asigurare auto ar putea fi extrem de utila. Cartea verde nu este obligatorie, dar serveste drept dovada de asigurare recunoscuta la nivel international. Nu uitati sa achizitionati vignetele necesare pentru a putea rula pe drumurile publice sau pe autostrazi. Este bine sa aveti in permanenta asupra dvs un document de identitate valabil, pentru a-l putea prezenta autoritatilor in cazul in care vi se ti va cere sa va legitimati.

4. TRANSPORT FEROVIAR

Drepturi care se aplica tuturor serviciilor internationale de transport feroviar din Uniunea Europeana

Companiile de transport feroviar si sefii de gara au obligatia de a va informa cu privire la drepturile dumneavoastra. Companiile de transport feroviar va vor informa, de asemenea, cu privire la ofertele de tren si de bilete, precum si cu privire la orice intarzieri sau perturbari care pot aparea in cadrul serviciilor internationale de transport feroviar.

Companiile de transport feroviar si sefii de gara va vor oferi asistenta la imbarcarea in trenurile internationale. Trebuie sa trimiteti o notificare a calatoriei dumneavoastra cu cel putin 48 de ore inainte, folosind instrumentul de comunicare (de exemplu, numar de telefon, site web…) indicat de compania feroviara.
De asemenea, veti primi in mod normal asistenta la schimbarea trenurilor si la destinatie.

Atunci cand se estimeaza ca intarzierea in cazul sosirii la destinatia finala prevazuta in contractul de transport va fi mai mare de 60 de minute, veti avea posibilitatea alegerii intre:
• rambursarea costului integral al biletului pentru partea sau partile din calatorie care nu au fost efectuate si pentru partea efectuata, in cazul in care calatoria nu mai are niciun fel de relevanta in raport cu planul dumneavoastra initial de calatorie si preferati sa o intrerupeti si sa va intoarceti imediat;
• continuarea sau redirectionarea, in conditii comparabile de transport, catre destinatia finala cu prima ocazie;
• continuarea sau redirectionarea, in conditii comparabile de transport, catre destinatia finala la o data ulterioara, convenabila pentru dumneavoastra.

In cazul in care, atunci cand folositi un serviciu international de transport feroviar, trenul dumneavoastra ajunge la destinatia finala prevazuta in contractul de transport cu o intarziere de cel putin o ora, aveti dreptul la compensare, in masura in care intarzierea a fost cauzata de compania feroviara, dupa cum urmeaza:
• de la 60 de minute pana la 119 minute intarziere: 25 % din tariful platit pentru trenul amanat;
• de la 120 de minute intarziere: 50 % din tariful platit pentru trenul amanat.
Plata, in vouchere sau bani lichizi (la cerere), trebuie sa se faca in termen de o luna de la depunerea reclamatiei dumneavoastra. Ca regula, compensatia se va plati numai daca este de cel putin 4 €. Se aplica norme speciale de compensare abonamentelor, cum ar fi InterRail, Eurail etc. si biletelor sezoniere.

In caz de intarziere sau anulare, trebuie sa vi se comunice situatia si ora estimata de plecare si de sosire, de indata ce sunt disponibile astfel de informatii.
In caz de intarziere de peste 60 de minute, vi se vor oferi, gratuit:
• mancare si bauturi racoritoare, daca este posibil;
• in caz de nevoie, cazare la hotel sau in alta parte si transportul de la gara pana la locul de cazare si inapoi;
• in cazul in care trenul este blocat pe linia ferata, transportul de la tren pana la gara sau la destinatia finala a serviciului, acolo unde si atunci cand este posibil.
Daca serviciul de transport feroviar nu mai poate fi continuat, companiile feroviare trebuie sa organizeze servicii alternative de transport pentru dumneavoastra cat mai repede posibil.

In cazul in care un pasager decedeaza sau este ranit intr-un accident de tren, compania feroviara care furnizeaza serviciul este obligata ca, in termen de 15 zile de la stabilirea identitatii persoanei fizice care dispune de dreptul de compensare, sa efectueze platile in avans pentru a acoperi costurile nevoilor imediate ale pasagerului afectat sau ale urmasilor acestuia. Suma platita va fi de cel putin 21.000€ in cazul decesului pasagerului.

De regula, reclamatiile ar trebuie depuse la casa de bilete emitenta sau la un departament central de relatii cu clientii al companiei feroviare care a vandut biletul.
Puteti, de asemenea, sa depuneti reclamatia la orice alta companie feroviara implicata in transportul respectiv. Totusi, se aplica reguli speciale in caz de vatamare corporala.

  1. Informatii cu privire la drepturile dumneavoastra.
  2. Asistenta pentru persoanele cu mobilitate redusa.
  3. Rambursare si redirectionare.
  4. Compensarea pretului biletului in caz de intarziere/anulare in cursul deplasarii dumneavoastra internationale.
  5. Asistenta in caz de intarziere/anulare.
  6. Plata in avans in caz de deces sau vatamare.
  7. Dreptul de a depune o reclamatie. 

5. TRANSPORT MARITIM

Regulamentul privind drepturile pasagerilor care calatoresc pe mare și pe cai navigabile interioare a fost publicat la data de 17 decembrie 2010, cu numarul 1177/2010.
Regulamentul va intra in vigoare la 18 decembrie 2012; inainte de aceasta data drepturile in cauza nu se aplica.

Prezentul regulament se aplica in cazul pasagerilor care calatoresc:
• prin intermediul serviciilor de pasageri, in cazul in care portul de imbarcare este situat pe teritoriul unui stat membru;
• prin intermediul serviciilor de pasageri, in cazul in care portul de imbarcare este situat in afara teritoriului unui stat membru, iar portul de debarcare este situat pe teritoriul unui stat membru, cu conditia ca serviciul respectiv sa fie exploatat de un operator de transport din Uniune;
• intr-o croaziera, in cazul in care portul de imbarcare este situat pe teritoriul unui stat membru.

Cu toate acestea, Regulamentul nu se aplica in cazul pasagerilor care calatoresc pe nave autorizate pentru transportul a maximum 12 pasageri, pe nave cu un echipaj responsabil de operarea navei de maximum trei persoane sau in cazul in care serviciul nu acopera o distanta totala mai mare de 500 m intr un singur sens, in cazul excursiilor și circuitelor de vizitare a obiectivelor turistice sau al navelor care nu sunt propulsate prin mijloace mecanice.

Noile drepturi includ, printre altele:

In cazul anularilor sau al intarzierilor la plecare mai mari de 90 de minute:
• garantarea rambursarii sau a redirectionarii;
• asistenta adecvata (cum ar fi gustari, mese, racoritoare și, daca este necesar, cazare pentru maximum trei nopti, la un tarif de maximum 80 EUR pe noapte)

In situatiile de intarziere la sosire sau de anulare a calatoriilor:
• rambursarea pretului biletului in proportie de 25 - 50%;

Protectie acordata persoanelor cu handicap sau cu mobilitate redusa:
• tratament nediscriminatoriu și asistenta specifica gratuita, in terminalele porturilor și la bordul navelor, pentru persoanele cu handicap și pentru cele cu mobilitate redusa, precum si despagubiri financiare in cazul pierderii sau deteriorarii echipamentului de mobilitate al acestora;

Dreptul la informare:
• reguli minime referitoare la informatiile oferite tuturor pasagerilor inaintea calatoriei si in timpul acesteia, precum si la informatiile cu caracter general privind drepturile acestora in terminalele porturilor si la bordul navelor;
Solutionarea reclamatiilor:
• infiintarea de catre transportatori si de catre operatorii terminalelor porturilor a unui mecanism de gestionare a reclamatiilor care sa fie disponibil pentru pasageri;
• infiintarea unor organisme nationale independente responsabile cu aplicarea regulamentului prin impunerea de sanctiuni, cand este cazul.

Asigurare de calatorie

Asigurari de calatorie
Asigurarile se dovedesc a fi intotdeauna utile.
Va recomandam sa incheiati o asigurare de calatorie Turist PLUS Premium sau Xtreme Adventure, in parteneriat cu Generali.

Acestea acopera situatiile de imbolnavire sau accident, pierderea sau deteriorarea bagajelor/documentelor, riscul de anulare a calatoriei / intarzierea mijlocului de transport, falimentul sau insolventa companiei aeriene.

Asigurarea complexa a calatoriei Turist PLUS Premium
Pentru ca esti prevazator, iti planifici in detaliu calatoriile si iti doresti ca acestea sa se deruleze asa cum te astepti, iti recomandam polita complexa de asigurare a calatoriei.
Cu Turist Plus Premium esti asigurat atat pentru situatii de imbolnavire sau accident, cat si in ceea ce priveste riscuri care iti pot transforma calatoria intr-o cursa cu obstacole: pierderea sau deteriorarea bagajelor/documentelor, riscul de anulare a calatoriei / intarzierea mijlocului de transport, falimentul sau insolventa companiei aeriene.

Conditii de asigurare Turist PLUS Premium

Download document

Polita de asigurare a sporturilor extreme Xtreme Adventure Scuba-diving, bungee-jumping, down-hill, kayaking pot fi pentru multi denumiri necunoscute - fie ca practici aceste sporturi extreme in tara sau in strainatate, stii ca oricand pot interveni evenimente neprevazute! Xtreme Adventure iti asigura preluarea prompta a cheltuielilor medicale si acoperirea tratamentului medical de urgenta.

Conditii de asigurare Xtreme Adventure

Download document